يادداشت هاي گاه و بيگاه

اينجا تهرانست، باران …

Posted in پازل زندگي من, پريشان‌نوشت, دلتنگي ها by نيلگون on September 19, 2009

دو روزست كه اينجا دارد كم و بيش باران مي آيد. از ديشب هم صداي رعد و ريزش باران ممتد شده. يك هفته اي مي شود كه پاييز پا به شهر گذاشته، با آسمان خاكستري، خنكاي شبانگاهي و باران نم نم

كاش مهر زودتر از پاييز مي آمد. گر چه من ديوانه بارانم، وقتي كه مي بارد، مي نشينم كنار پنجره با سر انگشت رد قطره ها را مي گيرم و ناخودآگاه زمزمه مي كنم:

واي باران باران

شيشه پنجره را باران شست

از دل من اما، چه كسي نقش تو را خواهد شست

و خوب اين زمزمه اصلا شامل حال تو نمي شود، مال من هم نيست.اصلا حكايت آدمها و دل من، قصه ديگريست.

بادبادك بازي كرده اي تا حالا، يك جايي كه بادبادكت به اوج ميرسد، ديگر بالاتر از اين نمي شود و اگر رهايش نكني، كله مي كند روي پشت بام، شايد هم ميان شاخ و برگها، حتي جوي آب، ويران مي شود.

بايد رهايش كني، تا رشته را رها كني دلت مي لرزد، مي تواني بترسي، بپري، تقلا كني، دوباره سر رشته از دست رفته را بگيري، مي تواني بايستي، اوج گرفتن و دور شدنش را تماشا كني، انتخاب با توست.

من مي ترسم، اما هميشه راه دوم را انتخاب مي كنم.

بعد نوشت: دوستان بلاگفا، از يكي دو روز پيش، به هيچ وجه امكان ورود به وبلاگهاتون نيست، اميدوارم زودتر مشكل حل بشه.

6 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. shadi said, on September 19, 2009 at 12:45 pm

    واقعا شهر زيبايي شده هواي دل انگيز و شبها هم كه با عطر خاك بارون خورده عطرآگين تر….

    • nillgoonn said, on September 19, 2009 at 1:09 pm

      دقيقا همينطوره، جون ميده واسه قدم زدن

  2. زهرا باقري شاد said, on September 19, 2009 at 8:08 pm

    بارون اينروزها كلافه م كرده. هيچ وقت بدون آفتاب اينهمه احساس بدي نداشتم…توي اين بارون حتي نمي تونم به بادبادك بازي فكر كنم…مسلما اگر هم فكر كنم به راه دومي كه گفتي بيشتر فكر مي كنم…چون بارون بدجوري من و دچار افسردگي كرده…

    • nillgoonn said, on September 20, 2009 at 5:37 pm

      من هم روزاي بي آفتاب رو دوس ندارم ولي ديوونه بارونم
      خدا كنه زودتر آفتاب بياد زهرا جان

  3. كتايون said, on September 20, 2009 at 9:55 am

    اينجا هم بوي پاييز مياد

    بلاگفا كه ديگه شورش را درآورده

    • nillgoonn said, on September 20, 2009 at 5:40 pm

      سلام كتايون جونم، بوي پاييز، بوي ماه مهر
      يعني اشك من يكي رو درآورده بلاگفا، يا اصلا وبلاگ ها نيست، يا صفحه كامنت رو باز نمي كنه


Leave a Reply

