يادداشت هاي گاه و بيگاه

رنگين كمان

Posted in خودماني by نيلگون on October 18, 2008

<!–[نشسته ام روبروي صفحه آبي و از پشت پنجره، حركت آرام لكه هاي سفيد را تماشا مي كنم.

روزهاست كه مي خواهم اين نقاشي تمام بشود، رنگها خشك شده اند، ترك خورده اند، مثل قلم موها، مثل سر انگشتهاي من و باز منتظرم

چشم انتظار توده هاي سفيد ابر كه بيايند بغرند، آشتي كنند و ببارند

بگذرند از تمام راههاي روشن آسمان و برسند به زمين

سر قلم موها را بزنم توي قطره هاي رنگارنگ پشت پنجره و رنگ كنم

بنفش دوردست، نيلي نزديك و آبي روشن

قطره هاي برگ هاي شمعداني ها  را بشويند و سبز

از ميان برگهاي پاييزي راه باز كنند و زرد، نارنجي

چند تايي هم چكه كنند از سيبهاي تبدار درخت خانه همسايه و قرمز

نقاشي من تمام بشود، همراه ترانه باران و تقديمش كنم به آسمان

پ.ن : فكر نمي كنم امروز برسم مطلب صنعت غذا رو تموم كنم، معذرت مي خوام.

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. shantal said, on October 18, 2008 at 5:55 pm

    چه زود شنبه شد…
    زمستان که بیاید بوم سفید نقاشی می شود آسمان..چه زیبا نوشتی آزی جونم:*

    منم گيج ميشم وقتي مي بينم يك هفته ديگه هم تموم شد
    من عاشق اين بوم سفيدم، مرسي دوستم

  2. weblogchi said, on October 18, 2008 at 7:20 pm

    قلم مو های من که سرشان خشک میشود اگر لیوان کوچک کثیف تا نصفه پر از بنزین کنار پالت رنگم به فریادم برسد تابلوی همیشه ناتمامم را تمام میکنم اما…
    این روزها تابلوهایی که میکشم چنان تماشایی نیستند.

    رنگ روغن مال دوران تجرد و بارداري بود 🙂
    حالا هم اكثر نقاشي ها نيمه تمام هستن ولي با آب رنگ و گاهي گواش و مدادهاي رنگي
    خوب شايد اول بايد به داد نقاش برسيد، بعد به فرياد قلم موها، نه !
    راستي تينر كم خطرتر نيست ؟

  3. ماه تي تي said, on October 18, 2008 at 8:15 pm

    سلام برازاده خانوم
    زود نقاشي راتمام كن
    آسمان منتظر است كه باران را ببارد

    سلام ماه مسافر من
    چشم حتما
    ما هم منتظر بارانيم

  4. كتايون said, on October 18, 2008 at 11:43 pm

    و وقتي تموم بشه ،چه نقاشي اي بشه

    يك رنگين كمان دوست داشتني 🙂

  5. قاشق چوبی said, on October 19, 2008 at 12:13 am

    سلام…خوبید؟
    مرسی که وبلاگم سر زدین…
    اونطور که متوجه شدم شما هم در امر حیاتی اشپزی دست دارین D:
    قسمت صنعت غذاتونو می دوستم

    سلام، ممنونم
    خيلي از آشنايي با شما و مطالب آموزنده وبلاگتون خوشحال شدم
    شنبه ها از صنعت غذا مي نويسم، خوشحالم كه براتون جالبه

  6. weblogchi said, on October 19, 2008 at 12:55 am

    تینر واسه وینزور اصل کینگدام نشان جواب نمیده.نمیدونم شاید سلیقه ای باشه اما من از وقتی حسن آقا (استاد رنگ و روغنم) گفتش که نقاشی اصولی داره همه ی کارهای اون و ابزارهاش شده اصول نقاشی من.باورت نمیشه من حتی قلم مو چتری استفاده نمیکنم چون ایشون عقیده داشت که نقاش رو تنبل میکنه و هنرشو ساده تر میکنه

    ممنونم از جواب
    من اونقدر دقيق و حرفه اي كار نكردم و اين موضوع رو نمي دونستم ولي قلم موهاي چتري رو خيلي دوست دارم، چقدر استادتون سخت مي گيره .

  7. ماری said, on October 19, 2008 at 1:33 am

    شما هم یه پارچه هنرمندین خانم …

    حتما تابلوی قشنگی میشه..

    مرسي ماري جان، رنگين كمانش رو خدا مي كشه، خيالش هم با من

  8. shantal said, on October 19, 2008 at 2:02 pm

    آزی جانم………………دلم تنگولیده بود!:*

    دل منم هزار تا دوست جون جونم


Leave a Reply

