يادداشت هاي گاه و بيگاه

پودينگ شكلاتي

Posted in صنعت غذا by نيلگون on سپتامبر 6, 2008

خونه ما جدا جاي خوبيه، البته براي بچه ها

يكي داره پاي كامپيوتر بازي مي كنه، اون يكي نشسته BabyTv مي بينه، منم كه خوب هستم ديگه.

مي شورم، مي پزم، ريخت و پاش جمع مي كنم، اس ام اس مي زنم.

رخصت بدن ترانه اي گوش مي كنم، وبلاگي مي خونم، چيزي مي نويسم.

خيلي رخصت بدن تايپ مي كنم، اونم با سرعت مادون لاك پشتي.

خوب الانم خيلي رخصت دادن، پس نسبتا سريع و موجز بريم سراغ پودينگي كه به ماري عزيز قولش رو دادم.

پارسال فرمولاسيون صنعتي اين پودينگ شكلاتي رو براي بسته بندي هاي پودري آماده كرده بودم، كه با اندكي تغيير ميشه پودينگ شكلاني يه خونگي كه ظرف مدت 5 دقيقه حاضر ميشه و البته براي روزه دارهاي عزيز هم اگه اهل خوردنش باشن، چيز بدي نيست.

خوب بريم سراغ مواد اوليه :

آرد يا نشاسته ذرت : 30 گرم يا چاهار قاشق سوپخوري

شكر : 5 قاشق سوپخوري يا 60 گرم ( در صورتيكه از شكلات سياه استفاده مي كنين)

شير سرد : 350 سي سي يا كمي بيشتر از يك ليوان و نيم

پودر كاكائو : 2 قاشق سوپخوري حدود 11-12 گرم

پودر خامه : 1 قاشق سوپخوري و اگر نداشتين همون مقدار خامه صبحانه

وانيل و نمك : سر قاشق چايخوري يعني خيلي كم

شكلات تخته اي يا سياه (شيرين نيست) : حداقل به اندازه يك مكعب دو در دو

طرز تهيه :

براي ساده تر شدن كار توي يك قابلمه ترجيحا لعابي آرد ذرت، شكر، پودر خامه و نمك رو كمي مخلوط كنيد.

شير سرد رو اضافه كنين و كمي هم بزنين تا آرد ذرت حل بشه.

شكلات تخته اي يا سياه  رو درسته بندازين توي قابلمه و روي حرارت متوسط بگذارين.

مرتب با قاشق هم بزنين تا شير جوش بياد و شكلات و كاكائو توش كاملا حل بشن، 2 دقيقه بعد، با حرارت ملايم و كمي هم زدن پودينگ آمادس.حالا وانيل رو بهش اضافه كنين توي ظرفي كه مي خواين بكشين و اجازه بدين سرد بشه.

پ.ن : اگه از خامه صبحانه استفاده مي كنين، بلافاصله بعد از خاموش كردن پودينگ، خامه رو اضافه كنين و هم بزنين .

پ.ن : اگه پودينگ رو شيرين دوست ندارين، از شكلات سياه استفاده كنين و اگه ميزان شيريني شكلات تخته اي دستتون نيست، از 3 تا قاشق شكر شروع كنين تا به شيريني دلخواه برسين.

پ.ن : ميشه از نشاسته گندم هم استفاده كرد ولي به اين لطافت و كيفيت نميشه، ميشه فرني شكلاتي

پ.ن : پودينگ ها هم سرد سرو ميشن و هم گرم و وقتي سرد سرو ميشن كم شيرين ترن.( در واقع شما شيريني رو كمتر حس مي كنين)

پ.ن : مي دونستين شله زرد و شير برنج خودمونم پودينگ هستن.

پ.ن : شايد دوست داشته باشين بدونين اين لغت از كجا اومده و چند نوع پودينگ داريم.


21 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. منظر said, on سپتامبر 6, 2008 at 6:45 ب.ظ.

    واي گشنم شد چقدر خوشمزس!
    منم از آشنايي با شما خوشبختم.
    —————————
    اميدوارم همين طور باشه خانم خبرنگار
    من هم همينطور

  2. آیین و آیینه said, on سپتامبر 6, 2008 at 6:58 ب.ظ.

    سلام آزاده مهربون .
    آخه خانوم خوشگل نمیگی ما زبون روزه میایم اینجا رو میخونیم دل ضعفه میگیریم .
    ولی فردا سعی میکنم درست کنم . آخه من عاشق هر چیزیم که توش شکلات باشه .
    میگم شما رو چرا اینقدر ندیده دوست دارم به خاطر همین شکلاته…
    ———————–
    سلام آيينه جونم
    ببخش دوستم، به ماري عزيز قول داده بودم.
    نوش جان، نماز و روزه هاتون قبول، ترا خدا ما رو هم دعا كنين.
    چقدر دل به دل راه داره، حالا كه عاشق شكلاتين، بعد از افطار فردا يه فاج خيلي ساده رو توضيح ميدم كه خيلي خوشمزش.

  3. کتايون said, on سپتامبر 7, 2008 at 12:07 ق.ظ.

    ممنون.بسیار به موقع بود.
    ——————
    خواهش مي كنم، چه عالي

  4. shantal said, on سپتامبر 7, 2008 at 12:43 ق.ظ.

    دستتون درد نکنه خانوم!یعنی من میمیرم برای هر چی که توش شکلات باشه! دستورش که ساده بود،فردا شب درستش کنم ببینم چقدر عرضه دارم!!!!
    در ضمن به سوادمون هم اضافه شد،حالا با اجازت من چند روز دیگه توی مهمونی یکم از اطلاعات جدیدم(!) استفاده میکنم و اینها که: راستی شما میدونستید شله زرد و شیر برنج هم یه جور پودینگند و …؟!! بعد بقیه کف کنند من چه طوری همه چیو بلدم!(شکلک یه شانتال مارملوک:)) )
    ————————–
    به به چقدر دوستام مثل من شكلات دوست دارن، خيلي ساده هستش و از نظرات دوستان كدبانو هم استقبال ميشه.
    خيلي بلايي دختر.

  5. علی said, on سپتامبر 7, 2008 at 3:11 ق.ظ.

    akhe choon hich ki fekr nemikarde chenin chizi ekhtera beshevasash ghanoni nazashtan pass hanooz mishe az in ravesh estefade kard 😉
    LOL
    mer30 ke behem sar zadin!
    —————————-
    نه كه همه چي قانون منده اينجا يكم نگرانم:)
    خواهش مي كنم.

  6. سارا رها said, on سپتامبر 7, 2008 at 4:38 ق.ظ.

    همیشه مادرم می‌گفت که بهترین روزهایش زمانی بود که بچه هایش کوچک بودند و دورش جمع. من حالا یواش یواش دارم می‌فهمم که چی می‌گفت و چه خواهد شد اگه بچه‌هام دورم نباشن! با وجود این که هنوز دورم هستن بازم آنقدر دلم برای کوچکی هاشون تنگ میشه که حد نداره. برای همین میگم خوبه که آدم مثلا 6 تا بجه بیاره که مدت طولانی تری بچه کوچیک دورش باشه!
    دخترهای گلت را ماچشون کن برا من….
    ————————
    خيلي از بزرگترها نظر ايشون رو دارن، من از الان دارم غصه سال ديگه و جدا شدن از دخترها رو مي خورم.
    يك دنيا ممنون از لطف شما، مي بوسمتون

  7. weblogchi said, on سپتامبر 7, 2008 at 11:11 ق.ظ.

    بسیار خوشمزه بود :mrgreen:
    ——————-
    نوش جان، كاش اگر موردي براي بهبودش به نظرتون مي رسه بهم بگين.

  8. ماری said, on سپتامبر 7, 2008 at 3:20 ب.ظ.

    آخ جون ….پودینگ خونگی…
    سلام آزاده جون …
    مرسی از توجهت..
    راستی به جای پودر خامه می تونم کریم میت(پودر شیری که توی نسکافه می ریزیم) استفاده کنیم؟
    ———————-
    سلام عزيزم
    خواهش مي كنم
    اين پودر تركيبي از يكسري روغن هاي گياهي داره و فكر مي كنم بشه بعد از خاموش كردن پودينگ بهش اضافه بشه.
    مطمئن نيستم ولي شايد قبلش بريزين، روغنها جدا بشن و هم طعم پودينگ رو خراب كنن و هم ظاهرش رو.
    اگه كالري خامه براتون مهمه از خامه هاي كم چربي كه لوازم قناديها مي فروشن و براي تهيه خامه فرم گرفته هم عاليه استفاده كنين. نوش جان

  9. ماه تي تي said, on سپتامبر 7, 2008 at 4:24 ب.ظ.

    سلام
    آخي تصورت مي كنم توي اين همه كار راستي منم بيام خونت حالا كه جاي خوبيه.
    خوب ولي ديگه مطلب را تا سر پودينگت خوندم.
    بقيه اش را يكي بخونه يكي درست كنه منم بخورم. قبوله؟
    ————————
    سلام
    خوب خيلي عاليه، من كه هر روز آشپزونم به راس، يه مهمون عزيز داشته باشم، چي بهتر از اين !

  10. آنارام said, on سپتامبر 7, 2008 at 4:36 ب.ظ.

    خیلی حیفه که من فرصت درست کردن اینهمه چیزه خوشمزه رو ندارم ها!
    ایشالله ساله دیگه همه رو تست میکنم
    ———————–
    يه سر بيا اينجا، من همه رو درس مي كنم، شما هم همينطور كه تست مي زني، يكي يكي تست كن، خوبه !

  11. tanjant said, on سپتامبر 7, 2008 at 7:21 ب.ظ.

    ببينيم چي كار ميكنيم!
    ———————–
    اميدوارم خوب بشه !

  12. shantal said, on سپتامبر 7, 2008 at 11:52 ب.ظ.

    😀
    امشب اومدم پیش مامان بزرگم پز بدم پاک ضایعم کرد!گفت آره خودم میدونم برنامه اشپزی چند روز پیش شیربرنج روسی اموزش داد بعدشم گفت از خانواده ی پودینگهاست!!!
    آزی جون به جان خودم من آدم خیلی بدشناسیم!!!حالا یه بار این مامان بزرگ من نشست پای برنامه اشپزی ببین چی دیده:))
    راستی این پودینگ روسی چیه؟؟مادربزرگ عزیز ما که دستورش رو یادش رفته بود.خامه و تخم مرغ داره؟
    —————————-
    اي خدا، مردم از خنده ! :mrgreen:
    ماشا ا… چه مامان بزرگ سرحالي، خدا حفظشون كنه.
    نمي دونم شانتال جونم، بزار يكم زير و رو كنم، ببينم مي تونم پيداش كنم :mrgreen:

  13. ماه تي تي said, on سپتامبر 8, 2008 at 8:49 ب.ظ.

    واي آزاده جون چقدر مامان مياد اينجا به تو سر مي زنه… من همه مامانا را دوست دارم.
    تو رو و همه مامانايي كه ميان و بهت سر مي زنن.
    ———————–
    تاتا جونم همش سه تا مامان داريم، كه تازه يكيشون خودمم، منو جاي همه دوس جونام دوس داشته باش.
    مرسي عزيزم، مي بوسمت

  14. مجله خبری Gajamoo said, on دسامبر 21, 2008 at 9:41 ب.ظ.

    نمی خوام خدای ناکرده ایرادی به آشپزی تون بگیرم چون خانوما عنده آشپزی و از هر انگشت شون هنری می باره اما کیک هایی که گجمو درست می کنه،یه چیز دیگه است 😀
    سر فرصت درست خواهم کرد تا ببینم چه معجونیه 8)

    خواهش مي كنم، من كدبانو نيستم، اينها هم فرمولاسيون هاي صنعتي من هستن.
    اگر حوصله درست كردنش رو داشتين، نظرتون رو لطفا به من بگين.

  15. hadi said, on اوت 2, 2009 at 11:10 ق.ظ.

    سلام. حال شما؟ من میخواستم فرمولاسیون صنعتی پودینگ موزی و شکلاتی رو داشته باشم. میخواستم در صورت امکان راهنماییم کنید.
    1 سوال: تو ایران شرکتی هست که پودر پودینگ تولید کنه؟ ممنون

    • nillgoonn said, on اوت 10, 2009 at 3:22 ق.ظ.

      سلام ممنونم
      متاسفانه بيش از يك سال هست كه ديگه توي اين زمينه كار نمي كنم
      فكر مي كنم دراژه پودر پودينگ داشته باشه
      تركيب اصلي همونطور كه گفتم نشاسته ذرت يا نشاسته هست، مي تونين توي سايت هاي آشپزي طرز تهيه اش رو ببينين و با كمي تغيير به فرمول صنعتي تبديلش كنين
      موفق باشين

  16. شهرزاد said, on سپتامبر 14, 2009 at 6:51 ب.ظ.

    دستتون درد نکنه خانومی خیلی دنبالش بودم (:

    • nillgoonn said, on سپتامبر 15, 2009 at 9:16 ق.ظ.

      نوش جان شهرزاد جان

  17. رویا said, on اکتبر 6, 2009 at 5:39 ب.ظ.

    پودینگ رو از روی دستور شما آماده کردم و خیلی خوب شد، دقیقاً همونی که می خواستم(آخه طعم دنت رو دوست ندارم)…ضمناً موقعی که شروع کرد به غلیظ شدن کمی هم خلال بادام اضافه کردم:)

    • nillgoonn said, on اکتبر 7, 2009 at 1:13 ب.ظ.

      خيلي خوشحالم، نوش جان، خلال بادام چه ايده فوق العاده اي ازش استفاده مي كنم

  18. baharak said, on دسامبر 29, 2009 at 5:45 ب.ظ.

    سلام خوبین بچه هااااااااااااااااااااا
    سایت خوبی راه انداختی


پاسخی بگذارید

